The game is on!

Efter att ha skämtat med HappyStar på Facebook lite så har det nu blivit en tävling mellan oss!
Den som först kommer upp i 500 founds vinner en oreggad TB av förloraren, så nu blev det helt plötsligt ännu roligare att geocacha! :D Just nu leder han men jag har mina planer, mohaha. Redan imorgon planera jag att geocacha föhoppningsvid lite iaf! Mer säger jag inte, man vet ju inte om han tjuvlyssnar ^^

Skåneträffen 2011

Så otroligt roligt det är att gå på event, detta måste göras fler gånger! Längtar redan till nästa år.
Vi anlände tidigt på morgonen för att slå upp tältet innan det skulle laddas GPS:er. Tillslut fick vi jättebråttom men strax därefter så upptäckte jag att det inte var så bråttom eftersom jag trodde vi skulle samlas 10:00, fast det var ju 11:00!
Sedan tog jag och min syster en runda där vi hann med 17st innan vi skulle samlas igen. Lite utlottning blev det men jag vann inget.
Sedan gick jag och syrran till tältet för att grilla lite där och precis när vi var klara så började det att regna. Så vi åt maten i tältets "förtält" och sedan hämtade vi grillen och grillade marshmallows.
Sedan tog vi fram den lilla datorn och kollade på en rolig film samtidigt som regnet öste ner. Pappa ringde precis när de börjat regna och frågade om det regnar. Sedan sa han att det skulle klarna upp efter två timmar (vilket det gjorde). Filmen hette Meet Dave och var faktiskt flummigt kul!
När filmen var slut (och nästan batteriet på datorn också) så hade det slutat regna och det var dags att gå ut för att nattcacha.
Gick ut till folksamlingen, fick koordinaterna på papper och sedan gick vi iväg.
Först gick vi mot en multi (som blev min första). Där var redan två personer där och tillsammans så hittade vi rätt på alla. Sedan kom det fler och de som var där först sprang iväg. De som kom var Knudsen6x6 och två till (namn kommer). Tillsammans gick vi och hittade multin! Sedan fortsatte vi tillsammans hela natten. Vi fastnade vid "Ett stänk i natten" och letade för fullt. Fler och fler personer kom men efter en stund gav de upp. Vi hittade tillslut en del stänk på sina ställen men efter en timmes letande så gav vi upp. Samtidigt som vi skulle gå tillbaka kom Skanebo förbi och skulle leta (och de hittade minsann den!).
Vi fortsatte i alla fall upp mot campingplatsen igen och när vi kom fram så var klockan runt två och vi var ordentligt trötta, alltså precis som det ska vara!  Att vi somnade direkt kan jag inte påstå för det var kallt i tältet, fast lite sömn fick vi ändå! Vi lyckades ändå hitta sammanlagt 7 stycken (inkl. två cachar som inte ingick i nattkategorin men som vi gick förbi).
Dagen efter så var det också ett event, som hette just dagen efter.
Min syster valde att ligga kvar i tältet och sova eftersom hon skulle till Berlin med klassen dagen efter.
Klockan 10:00 gick jag till platsen och jag fick låna en GPS då min mobil som jag annars använder krånlglade en massa. Halv elva så släpptes det en hög med geocache och jag vandrade fågelvägen mot den närmaste.
Väl där möttes jag av Skanebo igen och herr Skanebo hittade cachen. Tillsammans kunde vi logga FTF på Kvarnen! Wiho, trodde inte jag skulle få några FTF på eventet just för att alla är så snabba men tydligen så körde de flesta och denna låg vid en stig i skogen. Sedan fortsatte jag och Skanebo mot nästa mål fast där hade redan någon varit, det blev iaf STF. Därefter promenerade vi mot Klippan som fru Skanebo hittade efter att vi klättrat upp. Det var inte förrens vi väl hade loggat, som jag upptäckte hur högt upp vi var! Tur att jag inte ramlade ner  Matterödsån gick vi sedan till och efter lite letande så blev det även här en FTF klockan 11:45.
När vi gick mot Tredelad så blev det lite knepigare. Den hängde nämligen i ett träd över ån och fru Skanebo försökte ta den med ett redskap men det gick inte. Så tillslut så fick jag klättra ut och försöka ta den och otränad som jag är så tyckte jag det var väldigt jobbigt att stå där  Herr Skanebo loggade oss snabbt samtidigt som jag tryckte mig mellan träden för att inte ramla i vattnet. Jag kasade lite med skon och trodde jag skulle ramla i men jag lyckades faktiskt att sätta tillbaka cachen utan några större problem. Allt detta var ju helt klart värt det, eftersom det blev ytterligare en FTF! Tyvärr glömde vi att ta bild när jag stod där ute.
Det är tur att det finns vattentäta geocache och att man väljer att sätta dom nära vatten för efter att vi loggat Bron som vår fjärde FTF, så råkade fru Skanebo tappa den i vattnet. Tur att det gick väl!
Vi gick sedan till en geocache som funnits ett tag och därefter valde Skanebo att gå tillbaka till campingen.
Jag däremot fortsatte en bit till Lejonklippan för ytterligare en FTF! Alltså fem stycken FTF på en dag, överlycklig!
Gick sedan tillbaka mot en annan och därefter till campingen till min syster. Vi packade ihop tältet och grillade med de få personer som var kvar. Efter att pratat lite och haft trevligt så var det dags att köra hem. Vi passade såklart på att logga några geocache och en av dom som loggades var Portalen. Jag hade aldrig kunnat logga den utan Knudsen 6x6 då jag fick klättra upp på hans bil för att kunna logga den, tack!
En hel del text som antagligen ingen kommer orka läsa men det är ändå kul att ha när man glömt bort det mesta om några år. Nu kommer det istället lite bilder!
Tullssons undantag
Gropen
Paus med utsikt
Tredelad

Texten blir väldigt kompakt, gör en del mellanru men de verkar försvinna hela tiden.. :/

Ny Travelbug!

Nu har jag fått hem min nya travelbug! Denna ska inte iväg och resa själv mellan olika geocache, utan den ska stanna hos mig och följa med på mina geocacheäventyr!
Starten för min travelbug är i Skåneeventet som kommer nu i helgen, det ska bli riktigt kul!! Jag har aldrig varit på något event heller :D
Jag vet inte om jag ska ha min tb tillsammans med en nyckelring eller gosedjur, eller att den är på min väska eller att jag har den som halsband. Just nu sitter den runt halsen, vi får se hur jag gör sen.

Älmhult

Var och tog en geocache i Älmhult under tiden jag väntade på att min mamma skulle komma. Vi skulle till Växjö på ett möte hon, jag, min syster och min mammas vän.
Så då passar man såklart på! ^^
Först letade jag efter Stolen. Självaste stolen har jag ju hittat många gånger men geocachen försökte jag ta när det var en halvmeter snö, kom halvvägs upp tills jag insåg att den är nästan omöjlig att ta när det är så pass mycket snö. Nu gick det ju betydligt bättre! Jag upptäckte att hur än jag hade försökt under vintern så hade jag inte kunnat hitta den.
Här är en liten bild på stolen! Det är inte någon spoilerbild! Jag står en bra bit ifrån geocachen!
Sedan körde jag vidare till en annan geocache som är Älmhults nano. Tyvärr så hittade jag inte den och det är inte någon som har hittat den på länge så nu är den inaktiverad tills ägaren kollat upp den.
Vidare till en 1/1 som jag hoppades på att hitta, men pinsamt nog så gjorde jag inte detta.
Får man skylla på mugglare?? ^^ Det var faktiskt mugglare överallt.. Ja, jag letade väl helt fel också.. Men bättre lycka nästa gång får jag hoppas!

Lite mer att berätta..

Jo, när det var 16:e april här så var det Osby Outlet. Vi åkte dit men kom lite sent så det blev inte så mycket av det.
Det var jag, Emma (min brors flickvän) och mina tre syskon Hanna, Melker och Sofie. Vi körde iväg med vår föräldrars stora crysler. För att vi inte skulle tycka att resan dit skulle vara helt onödig så tänkte vi ta en geocache.
The stone of Christ heter den och vi ångrade oss.. Efter en stund.. Efter att vi fastnat i en "pöl" som Emma först kallade det ^^
Där satt vi fast i en stor gyttjepöl med en stor Chrysler och från motorhuven kom det en hel del rök, men som tur var så fanns det ett hus mitt i ingenstans och det fanns även människor där också!
Tusen tack till dessa personer som hjälpte oss att få upp bilen! Det var några barn där också och en av barnens pappa kom för att hämta sin dotter. Han fick göra lite mer än så, även han fick hjälpa oss upp.
Jag förklarade vad vi gjorde där, och den pappan visste faktiskt vad vi pratade om! "Då var det iaf något vettigt ni skulle göra, jag trodde ni buskörde" Haha! Han hade hört talas om geocaching i radion.
Den andra pappan som bodde i området sa till oss att vi får leta efter pantburkar någon annan dag istället, nu var det bara att köra hem för att kolla så att bilen mådde bra.
Bilen klarade sig! Och efter att vi tvättat den ren så hade inte ens våra föräldrar märkt något om vi inte hade berättat. Haha!
Jo, detta var en kul upplevelse. Mamman i huset fick gyttja på sig från topp till tå. De hade även en nybadad hund som direkt hoppade ner i sjön bredvid. Så än en gång, tusen tack för hjälpen och förlåt för alla problem som ni fick med att bada om hunden! ^^
Geocachen då? Nja, den får vi ta en annan dag... :D