Lite mer att berätta..

Jo, när det var 16:e april här så var det Osby Outlet. Vi åkte dit men kom lite sent så det blev inte så mycket av det.
Det var jag, Emma (min brors flickvän) och mina tre syskon Hanna, Melker och Sofie. Vi körde iväg med vår föräldrars stora crysler. För att vi inte skulle tycka att resan dit skulle vara helt onödig så tänkte vi ta en geocache.
The stone of Christ heter den och vi ångrade oss.. Efter en stund.. Efter att vi fastnat i en "pöl" som Emma först kallade det ^^
Där satt vi fast i en stor gyttjepöl med en stor Chrysler och från motorhuven kom det en hel del rök, men som tur var så fanns det ett hus mitt i ingenstans och det fanns även människor där också!
Tusen tack till dessa personer som hjälpte oss att få upp bilen! Det var några barn där också och en av barnens pappa kom för att hämta sin dotter. Han fick göra lite mer än så, även han fick hjälpa oss upp.
Jag förklarade vad vi gjorde där, och den pappan visste faktiskt vad vi pratade om! "Då var det iaf något vettigt ni skulle göra, jag trodde ni buskörde" Haha! Han hade hört talas om geocaching i radion.
Den andra pappan som bodde i området sa till oss att vi får leta efter pantburkar någon annan dag istället, nu var det bara att köra hem för att kolla så att bilen mådde bra.
Bilen klarade sig! Och efter att vi tvättat den ren så hade inte ens våra föräldrar märkt något om vi inte hade berättat. Haha!
Jo, detta var en kul upplevelse. Mamman i huset fick gyttja på sig från topp till tå. De hade även en nybadad hund som direkt hoppade ner i sjön bredvid. Så än en gång, tusen tack för hjälpen och förlåt för alla problem som ni fick med att bada om hunden! ^^
Geocachen då? Nja, den får vi ta en annan dag... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0