Kristianstad, Helsingborg och Hässleholm

Den 28:e, torsdags, så åkte jag med familjen till Kristianstad för att köpa mer tapet. Vi håller på att tapetsera hallen och hade råkat köpa för lite så det blev till att hoppa in i bilen och köra iväg. Vi valde att åka allihop för att sedan gå på McDonald's.

Efter att ha handlat tapet så stod vi på parkeringen på McDonlad's och jag vet att det finns en geocache i närheten. Så under tiden min sambo satt och tänkte på vad han skulle beställa, så försvann jag mot den andra restaurangen.

Där finns en geocache som heter Drive In, och det är verkligen en Drive In-geocache!

Den sågs direkt, men jag fick ändå vänta lite eftersom det var många som var hungriga.


Tillslut kunde jag gå fram och logga den ostört :)

Igår, den 30:e juli, åkte jag och familjen väldigt spontant till Hässleholm för att sedan ta tåget till Helsingborg.

Pågatågen är lite trånga för oss med tvillingvagn men det gick att både komma dit och hem, även om det var väldigt trångt!

Väl där så skulle vi på Nickelodeons festival med härliga artister och såklart Svampbob! Elias (vår äldste son) tyckte det var väldigt roligt att få se Svambob och även Sean Banan, Markoolio m.fl.


Efteråt gick vi runt lite bland marknaden, besökte Pistachia för att köpa nötter och en massa godis och sedan åt vi lite mat.

Där någonstans vid maten så passade jag på att springa lite snabbt till Helsingborgs TB-motell för att logga den.


Det är en 1/1:a och ligger nära där vi åt.. Men jag hittade aldrig den!
Gick kanske för mycket på hinten, jag kunde knappt hitta några buskar för det enda jag såg var en massa sten och tre plantor men tydligen så hade jag varit vid den. Den liknar också en annan geocache jag tagit förut så det var ju typiskt att den inte hittades. Dumt att jag inte kollade på bilderna för geocachen innan jag åkte, då hade jag antagligen hittat den direkt! :) Men detta är ju inte den sista gången jag är i Helsingborg!


Efter detta åkte vi tåget hem, väldigt många med barnvagnar som skulle hem samtidigt som oss så det var tur att vi var snabba in på tåget för annars hade vi inte fått plats.


I Hässleholm passade jag på att ta en geocache som jag visste vart den var, men när jag var där förut hade den varit mugglad. När jag skulle ta den så upptäckte jag att mitt hjälpmedel inte var i väskan, försökte med annat men det gick inte! Ytterligare en DNF?? Frågade min sambo om han visste något jag kunde ta men han visste inte.. Men sedan kom han på att jag har ju det dära andra hjälpmedlet i bilen! Wie! Så den blev loggad tillslut och vi kunde trötta köra hem igen!
En väldigt rolig dag! Senare på kvällen så upptäckte jag att en ny geocache kommit ut i byn jag bor i.


Lite (eller mycket?) skumt med detta är att vi körde förbi platsen när vi skulle mot Hässleholm, och då sa jag till min sambo "Det är lite lustigt att det inte ligger en geocache där, det är ju väligt fint!" (och senare samma dag så publicerades det en) Har man fått något sjätte sinne som heter geocaching?? ^^
Hur som helst så är FTF redan tagen men kanske cykla bort till den idag eller imon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0