GSAK

Idag har jag fifflat lite med GSAK. Gjorde en statistik att ha på min offentliga profil på geocaching.com.

Jag använde FindStatGen3-macrot. Jag har lyckats få in i vilka svenska län jag geocachat i. Jag kan ju erkänna att det tog mig lite tid för jag förstod inte först hur jag skulle få in .dat-filen i programmet.. Tills jag fattade att det inte skulle in någonstans i GSAK, utan att man skulle lägga filerna i en mapp på datorn som heter macro, haha! Ja, så kan det gå. Men nu har jag fått rätt på det, jag har även ändrat färgerna.. Till en av mina favoritfärger, lila! Nu finns det säkert de som vägrar läsa min statistik på grund av det men jag tycker det blev fint iaf så då får det va!

Jag har även ändrat färgerna på kartorna i macrot, som annars går från rosa till röd, rödare, rödast.. Hoppas man ser lite bättre vart jag geocachat mest nu när jag ändrat de färgerna.

En sak som inte blev rätt, det är mina gömmor.. Siffrorna stämmer inte alls! Vad är det som har blivit fel..? Får klura lite på det när jag får tid.
Edit några timmar senare: Har lyckats få det rätt nu, tror jag.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0