Geocaching!

Geocaching är verkligen så underbart roligt! Man lär sig mycket och få se platser man annars inte hade sett!
Man får friskluft och att promenera blir kul.
Jag upptäckte denna hobby tack vare min mammas väns vän som berättade om detta när vi satt på McDonald's i Växjö. Först lyssnade jag inte riktigt på vad de pratade om men sen var det något ord som fick mig att lyssna och jag blev helt inne i det! Direkt när jag kom hem så startade jag ett konto och dagen efter så var jag redan ute och letade! Jag blev medlem 15 juni 2010.
Tyvärr hade jag ingen GPS, utan fick kolla på datorn, rita mig en liten karta och skriva upp vart den kunde vara.
Den första jag tog var en lätt och heter "Min ungdoms Osby #3 - Osby kyrka".
Sedan blev det lite svårare och svårare så jag bestämde mig för att skaffa mig en GPS, och vad vore inte bättre än att jag hittade en mobiltelefon med GPS i, så att jag samtidigt fick en ny telefon! Hittade ett bra program som heter GCLive och nu har jag hittat sammanlagt 88st!
När jag fick reda på denna härliga hobby så var jag gravid och väntade tvillingar, alltså blev det svårt för mig att geocacha. Nu är pojkarna ett halvår gamla och den äldsta sonen är 2½. Det händer att jag får tid till att geocacha men när sönerna blir äldre, och förhoppningsvis också älskar denna hobby, så ska det geocachas som bara den! ;)

Jag har även hunnit bli premium-medlem, skaffat mig en geocache-väska, skickat ut två TB's (varav en är med i ett race), och hjälp en hel del TB's samt Coins på vägen! Har just nu fyra travelbugs och ett coin "i handen" som jag ska hjälpa fram på sina resor.
Dessa tog jag när jag var i Malmö senast, då jag även slog mitt rekord med flest geocache på en dag, nämligen tio stycken! :)

Det är nu härifrån ni ska få följa min resa. Jag ska försöka uppdatera här efter varje liten burk jag hittar och berätta om alla TB's som hamnar hos mig!

Kommentarer
Postat av: Svejs

Kul att du blivit så biten efter dina inlägg kring Geocaching på sajten familjeliv den 15 Juni, som vi försökte svara på , får se om man springer på dig någon gång vid en Burk. Hässleholm kommer alla fall besökas under sommarn (och det är ju närapå Osby ;-)

2011-06-10 @ 14:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0